Sinds een aantal jaren organiseert Fotoclub Flevo de kettingfoto.
Dit is een reeks van foto’s, waarbij de fotograaf alleen de foto van zijn of haar voorganger ziet. De opvolger maakt een foto die passend is bij de ontvangen foto, voorzien van een bijpassende korte tekst. Daarna geeft hij/zij deze foto weer door aan de volgende en stuurt een kopie naar de organisator.
Bij de passende, opvolgende foto kan gekeken worden naar ritmiek of onderwerp, of een steeds terugkerende kleur of compositie.

De organisator (Lucia van Putten) stuurt de eerste foto en ontvangt  daarna alle gemaakte en opgevolgde foto’s van de leden terug. Pas als de laatste foto teruggestuurd is naar de organisator worden de foto’s aan elkaar “geplakt” , voorzien van bijpassende muziek en gepresenteerd op een clubavond.

Het is erg leuk en leerzaam om de verschillende associaties en invalshoeken te lezen en te bespreken.

In onderstaande linkjes staan de kettingfoto’s van voorgaande jaren.
Veel plezier met het kijken.